Ideer til sund og fedtfattig mad til to

Velkommen

Du kan altid hente mere inspiration ved f.eks. at klikke på Aften - Frokost - o.s.v. under ETIKETTER i højre spalte.

Hvis du vil printe en opskrift ud, så marker teksten og vælg print markerede, så undgår du at få andet end opskriften printet ud.

Med venlig hilsen -

Bodil & Benny

onsdag den 13. august 2008

Oksestrimler og broccoli på wok

Opskrift til 2 personer

500 g oksekød skåret i stimler – 2 spsk olivenolie – karry – tørret chili – 2 store fed presset hvidløg 1- 2 broccoli i mindre buketter – 400 g store champignon i tykke skiver – 200 g sherrytomater i både – 8 stk. rød pebersnacks (små røde peberfrugter) halveres – soya – salt og friskkværnet peber – eventuelt grovboller

Varm olie godt op i en wok (eller god pande) og brænd karry og chili af.

Kom hvidløg ved og brun kødet. Kom herefter broccolien på wokken og steg videre ved stærk varme i ca. 10 minutter.

Tilsæt champignon, tomater og peberfrugter. Lad det brune lidt inden der smages til med soya og krydderier.

Spis eventuelt en grovbolle til.

Dette er en typisk tøm-dit-køleskab-ret. Nemt og hurtig. Og de enkelte ingredienser kan nemt udskiftes med andre, eller bruges i mindre mængde hvis man kun er én.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

En simpel, men god ret. Jeg ville dog aldrig komme tomater i, men spise dem til. Det er så smag og behag.

Ligeledes synes jeg ikke wok-retter og grovboller harmonerer. Jeg ville absolut spise nudler eller ris til.

Personligt er jeg vild med musikken her, så det er ikke det, der generer mig, men mere at jeg ikke kan vælge at slå den fra.

Men generelt en meget fin side.

Benny sagde ...

Grovboller vs nudler eller ris.
Det tror jeg egentlig også jeg ville hvis vi ikke "kun" var os selv den dag. Det skal forstås sådan, at sådan spiste vi retten den dag... bummelum...bummelum... havd har vi i køleskabet? - Jeg tror lige vi tager en bolle med!
Det skulle bare gå hurtigt - og DET gjorde det!

Musikken giver altid anledning til overvejelser... om den nu overhovedet skal være der. Vi syntes at det vi har fundet er så tilpas afdæmpet at det er okay (med pil opad).

Hvis du kigger i højrespalten på siden, vil du neders se en lille bjælke med en knap der bevæger sig fra venstre mod højre. Der sidder også et højttalersymbol på bjælken; hvis du klikker på symbolet kan du slå lyden fra og til!

Tak for rosen!